عکس |‌ این شیر، بدنام‌ترین سلطانی است که در جنگل حکومت کرده!

اسکارفیس، شیر معروفی بود که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۱ در منطقه حفاظت شده در ماسایی مارا، کنیا زندگی می‌کرد. او آنقدر معروف بود که حتی یک صفحه اختصاصی در فیس بوک داشت.
عکس |‌ این شیر، بدنام‌ترین سلطانی است که در جنگل حکومت کرده!
کد خبر : ۲۳۲۴۶

 اسکارفیس پس از نمایش در برنامه‌های حیات وحش در National Geographic و Big Cats Diary بی بی سی به ستاره محبوب میلیون‌ها نفر تبدیل شد تا اینکه در سال ۲۰۲۱ در سن ۱۴ سالگی درگذشت. ذخیره‌گاه و حفاظت‌گاه‌های ملی ماسایی مارا بیش از ۵۰۰ مایل مربع ذخیره‌گاه بدون حصار است که توسط خانواده‌های ماسایی اداره می‌شود. متأسفانه اسکارفیس در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ درگذشت. گرسنگی ناشی از کهولت سن منجر به مرگ او شد. او در آن زمان ۱۴ سال داشت.

عکس |‌ اسکارفیس؛ بدنام‌ترین شیری که در جنگل حکومت کرده!

شیرها معمولا چند سال عمر می‌کنند؟

شیرها بر زمین حکومت می کنند. آنها شکارچیان راس هستند و حیوانات و افراد دیگر از آنها می ترسند. بنابراین، آنها باید برای مدت طولانی زندگی کنند، درست است؟ متاسفانه خیر. حتی شکارچیان با خطراتی از جمله از سوی نوع خود مواجه هستند. این بدان معناست که طول عمر یک شیر بسیار غیرقابل پیش بینی است. با این حال، یک چیز مسلم است. شیرهای در اسارت بیشتر از شیرها در حیات وحش زندگی می کنند.

 

شیرهایی که در طبیعت زندگی می کنند بسته به اینکه در مورد نر یا ماده صحبت می کنیم، از نظر طول عمر متفاوت هستند. اگر شیری از بیماری، شکار غیرقانونی، گرسنگی و جنگ بر سر قلمرو جان سالم به در ببرد، ممکن است بین ۱۰ تا ۱۴ سال عمر کند. ماده‌ها معمولاً در بالاترین سطح این مقیاس قرار می‌گیرند.

عکس |‌ اسکارفیس؛ بدنام‌ترین شیری که در جنگل حکومت کرده!

کارشناسان تخمین می زنند که از هر هشت توله شیر فقط یک شیر به بزرگسالی می رسد. بنابراین کسانی که به ۱۰ یا حتی ۱۴ سال می رسند، قبلاً یک زندگی چشمگیر و کامل داشته اند.

شاید در مورد ماسایی مارا چیزی نشنیده باشید اما منطقه حفاظت شده ملی ماسایی مارا به لطف ماجراجویی های بی پایانش ارزش سفر را دارد. کل منطقه یک ذخیره گاه بدون حصار است که از چندین منطقه حفاظت شده تشکیل شده است که مالکیت خصوصی و مدیریت آن توسط خانواده های ماسایی است. رسماً در سال ۱۹۶۱ تأسیس شد و متعاقباً در سال ۱۹۷۴ گسترش یافت. در حال حاضر، ماسایی مارا ۵۸۳ مایل مربع (۱۵۱۰ کیلومتر مربع) وسعت دارد. و کل منطقه پر از حیوانات شگفت انگیز است.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر